« 11ヶ月 | Main | 立て続けに… »

後ろ乗せ椅子

金曜日に、自転車の後ろに取り付けられる子供乗せの椅子を付けた。
幼稚園への送り迎えを車でしているんだけれども、時々駐車場は混雑するし、今は自転車に乗ると気持ちいい季節だから、自転車での送り迎えもいいかな?と思ったから。

つけて早速、土曜・日曜と近所のスーパーまで練習がてら長女を乗せて走らせてみた。
後ろ乗せって結構バランス取るの難しい…。
それとも私がバランス感覚悪いだけ!?(笑)
時々ふらついてしまう。
しかも、後ろに乗ってるからなのか、自転車を止めて方向転換しようとしたときに、重くて動かない…。

一方、長女は久しぶりの自転車が嬉しいのか、イスに座ってご機嫌♪
「風強いけど、気持ちイイね~♪」…だって。

そして今日、幼稚園まで自転車でGO!
自転車日和ともいえるイイ天気。
長女は相変わらず後ろでご機嫌。
私は、ひーこら言いながら必死で運転。(笑)

幼稚園に着いたときには私はじんわり汗かいていた。
でも何とか無事到着。
大体15分前後かかるのかな?
自転車のいいところは車と違って、渋滞に巻き込まれないことだよね。
コレって結構重要。

長女と幼稚園でバイバイして今度は帰宅の途につく。
これがなんと自転車の軽いこと!
スイスイ走っちゃうね。(笑)

帰ってきてから、疲れがドォ~ッと出た。
体中の力が抜けていく感じ。
自転車ってこんなに疲れるの…?
結構後ろ乗せに子供乗せて走っているお母さん見るけど、みんなスイスイ乗ってるように見えたのに~。
私が体力なさ過ぎるのかしら…。

帰りは車で迎えに行こう。(笑)

|

« 11ヶ月 | Main | 立て続けに… »

「育児」カテゴリの記事

Comments

いい運動になりましたかっ(^o^;
うち、自転車ないんですよぉ。
欲しいのです。
来年娘が幼稚園に入るから・・・尚更欲しい。
今のうちから練習しておかないと・・・怖がるかなぁなんて思ったのですが、これを読む限り、まずはあたしの体力の方が心配ですねっ(o^∇^o)ノ
送り届けたら・・・もっすご見苦しい顔になってそうだわっ(*_*)
早めに自転車買おうかなっ。

練習練習♪
ってか・・・こけないかなぁ(-。-;)

Posted by: チーボ | May 24, 2007 at 03:53 PM

自転車…少しずつ練習することをすすめます。
いや本当、結構キますよ。(笑)
毎日往復してますが、未だにフラフラすることがしばしば。
細い道は危ないので、なるべく広い歩道を走るようにしてます。

ちなみに、運転中も幼稚園についた後も、私はすごい形相をしてるし、汗ダラダラかいてます…。

Posted by: うめてる | May 24, 2007 at 06:20 PM

Enjoy the thrill of games and we can download free adventure capitalist upgrade guide content for different operative platforms.

Posted by: google.com | August 04, 2015 at 02:53 PM

Games also teach people about the web and manage remote work with. You also collect coins and treasures, buy land and fix the ship will be on something. Mobile games are quite hard to for us, we'll focus on it. Parade minecraft hacks iphone of AthletesA procession of the residence along but also some people get downloads from there. In order to improve the usability and reliability of service providers offer mobile games.

Posted by: minecraft hack on ipod | August 04, 2015 at 05:40 PM

Lake of the Ozarks offers restaurants near or about the lake.

Posted by: gozetimymm.org | August 07, 2015 at 12:19 AM

Hello there! This is kind of off topic but I need some help from an established blog. Is it very difficult to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thinking about creating my own but I'm not sure where to begin. Do you have any points or suggestions? Many thanks

Posted by: made my day | August 10, 2015 at 08:52 PM

Left untreated, the herpes virus can cause meningitis, and uncovered blisters can improve the threat of acquiring HIV.

Posted by: fox-contracting.ca | August 13, 2015 at 01:05 PM

OTC topical medications are advised in the treatment of oral herpes (cold sores).

Posted by: herpes cure | August 27, 2015 at 06:24 PM

It can be difficult to write about this topic. I think you did a great job though! Thanks for this!

Posted by: immensegrange318.jimdo.com | August 29, 2015 at 11:18 AM

Good day! This post couldn't be written any better! Reading this post reminds me of my old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!

Posted by: how to hack fallout shelter | August 30, 2015 at 09:43 PM

Great post, I think webmasters ought to learn so much from this web blog its user-friendly and posts are great.

Posted by: gynecomastia toronto | October 04, 2015 at 03:08 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




« 11ヶ月 | Main | 立て続けに… »